-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:29828 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

چرا بعضي از امامان ( عليه السلام ) حاجت مي خواهند ولي حاجتشان برآورده نمي شود ؟
امامان معصوم ( عليهم السلام ) ما چون هاديان راه خدا و واسطه هاي فيض الهي و مقربان درگاه قدس ربوبي هستند و نزد خدا وجيه و آبرومندند از اين رو معتقدين به آن بزرگواران در هنگام سختي و رويدادها از آنها كمك و استمداد مي طلبند و آنها را پيش خدا شفيع قرار مي دهند كه خداوند تعالي حاجتشان را برآورد و امّا اينكه گاهي حاجت ها برآورده نمي شود علّت هاي گوناگوني دارد .
اوّل اينكه : ممكن است آداب و شرايط آن را رعايت نكرده باشيم و بطور جدي از آنها نخواسته باشيم و يا اينكه در همان زماني كه از آنها حاجت مي خواهيم قلب و دل ما به جاي ديگري هم تعلق داشته باشد . دوّم اينكه : رفتار و كردار ما در زندگي طوري باشد كه مورد پسند آنها نباشد زيرا ما كه ادعا مي كنيم دوستدار آنها هستيم بايد به دستورات آنها عمل كنيم تا مورد لطف و عنايت آنها باشيم امّا در حالي كه نافرماني آنها را مي كنيم و از اوامرشان سرپيچي مي نماييم چطور انتظار داشته باشيم كه آنها به ما نظر مرحمتي داشته باشند . سوّم اينكه : شايد حاجتي را كه از آنها خواسته ايم به صلاح ما نباشد زيرا ما با فكر كوتاه و اندك خود صلاح و فساد خود را تشخيص نمي دهيم و چه بسيار چيزهايي را كه آرزو داريم كه آنها به خير و صلاح ما نيست بلكه به سعادت ما لطمه وارد مي آورد نكته اي كه يادآوري آن در اينجا لازم است اين است كه انسان در راه بندگي خدا هميشه بايد سر تسليم فرود آورد و به خواسته هاي خدا راضي باشد و بداند كه هر چه خداي متعال براي او خواسته است به خير و صلاح اوست و او بندگان خويش را دوست دارد و سختي ها و رنج هايي كه بندگان در اين دنيا مي بينند بدون اجر نمي ماند و خداوند تعالي به بهترين وجه جزاي نيكو به آنها خواهد داد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.